خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی تگرگ و سیل در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس گزارش‌های کارشناسان بارش تگرگ و جاری شدن سیل در هفته گذشته ۹ هزار میلیارد ریال به واحد‌های مسکونی و زراعی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش زنان بیدار ،

فرشی گفت: به دنبال جاری شدن سیل در سراب و روستا‌های این شهرستان ۲۰۰ منزل مسکونی، مغازه تجاری و ساختمان اداری داخل محدوده شهر آسیب دید.

 

وی اظهار کرد: جاری شدن سیل و بارش تگرگ موجب بروز خسارت به ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به ویژه زیرکشت محصولات سیب زمینی، لوبیا، جو و گندم این شهرستان شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی میزان خسارت وارده به واحد‌های مسکونی و اراضی کشاورزی سراب را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بارش تگرگ و جاری شدن سیل در بستان آباد نیز موجب خسارت چهار هزار میلیارد ریالی به بیش از چهار هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان شد.

 

فرشی ادامه داد: سیل در خداآفرین نیز به تعدادی از منازل مسکونی روستایی، پل‌ها و راه‌های ارتباطی و اراضی کشاورزی به ویژه مزارع پنبه، برنج و گندم این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

وی میزان خسارت وارد شده به شهرستان خداآفرین را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه منازل مسکونی دارای بیمه خسارت هستند مالکان منازل خسارت دیده می‌توانند گزارش خسارت وارده را به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ارائه کنند.

 

فرشی افزود: جبران خسارت وارد شده به اراضی کشاورزی و باغی آذربایجان شرقی نیز از طریق صندوق بیمه کشاورزی و مصوبه هیات وزیران برای پرداخت بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سوی مدیران ارشد استان جاری می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =